sobota, 29 października 2011

Wytrawne Ciasto z Cukinią

Definitywnie pożegnałam się z polskim babim latem. Szaro za oknem, próby przemycenia na dwór pół bucików lub balerin okazują się destrukcyjne .. (z autopsji wiem, że nie warto, bo pamiątka w postaci kataru zakłóca normalny tok życia i bycia, a nawet myślenia ! ). W stanie przedchorobowym narzuciłam sobie za priorytet uzupełnienie rezerw witamin. Więc zamiast Weekendowej Cukierni coś innego ale i bliskiego piekarzeniu. 
Nazwa >Wytrawne Ciasto< kryje w sobie placek.. a nawet spełnia funkcje pasztetu ( ja zajadałam się nim solo jak i tak: plasterek na kromkę razowca <-- i całkiem nieźle to smakuje:)).



Składniki (na 10 kawałków):
  • 2 szklanki mąki pełnoziarnistej (ok.240 g)
  • 2 jajka
  • 1 cukinia
  • 1 łyżka oleju słonecznikowego
  • 1 łyżeczka proszku do pieczenia (kopiasta)
  • mielona papryka słodka
  • zioła prowansalskie
  • pół szklanki wody (opcjonalnie)
Jajka ubij na puszystą masę, dodaj olej i  mąkę wymieszaną z proszkiem do pieczenia i ucieraj (gdy masa wyjdzie za gęsta dodaj wodę)
Cukinię obierz i zetrzyj na tarce (grube oczka). Odciśnij ręką nadmiar wody. Dodaj do masy mącznej, przypraw ziołami prowansalskimi i papryką (sporo) i wszystko zmiksuj. Masę przelej do keksówki wyłożonej papierem do pieczenia i piecz w piekarniku nagrzanym do 180 stopni przez ok 60 minut.


Wartość Kaloryczna  95 kcal ( 1 kawałek )
Białko 3,8 g
Węglowodany 18 g
Tłuszcz 2,6 g

3 komentarze:

  1. Uwielbiam takie cukiniowe ciasto...ja piekłam z kabaczkiem...równiez pyszne:-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Ile ta cukinia ważyła i ile najlepiej dać przypraw ? Pozdrawiam, Agnieszka :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Aga, użyłam średniej wielkości cukinie, coś około 270 g . Ziół możesz dać symbolicznie tzn. łyżeczkę, a jeśli nie lubisz to możesz nawet pominąć. Za to słodka papryka być musi, musowo, w ilości około 2 łyżeczek .
    Pozdrawiam ciepło i smacznie :)

    OdpowiedzUsuń

Cześć i czołem!

Cieszę się, że tutaj jesteś. Masz jakieś zapytanie/prośbę/opinię/radę dotyczące bloga ? Pisz. Z niecierpliwością czekam na takowe i odpowiem na każde . ;)